RETURNERAR

ÅTERKOPPLING

Är ditt köp inte riktigt vad du förväntade dig eller är storleken fel? Inga problem, du kan enkelt returnera din order till oss. Du kan prova och titta på en vara som du skulle göra i en butik, men det finns vissa regler. 


BRA ATT VETA

  • Du har 14 dagar på dig från det att du mottagit din order att registrera din retur.
  • Är du för sent ute? Då kommer din order inte längre att finnas i portalen. Kontakta oss i så fall alltid först så att vi kan se vilka möjligheter som finns.
  • Efter att du har registrerat dig online har du sedan 14 dagar på dig att lämna in din retur på postkontoret. Om du lämnar in paketet efter de 14 dagarna kommer vi tyvärr inte längre att kunna behandla din retur. Ju snabbare du registrerar dig och skickar in din retur, desto snabbare kommer den att behandlas och du får pengarna tillbaka. 
  • Nästan alla ytterkläder och byxor levereras med en stor gul returetikett. Ta inte bort den förrän du bestämt dig för att behålla varan! När denna vinjett har tagits bort kan vi inte returnera varan.
  • Returer sker på din egen risk och bekostnad.
  • Om du returnerar en del av din beställning återbetalar vi endast beloppet för de returnerade varorna och inte andra kostnader som t.ex. fraktkostnader.
  • Om du har fått en felaktig eller skadad vara ber vi dig att alltid kontakta oss så snart som möjligt och bifoga bilder på varan och etiketterna så att vi kan se vilken vara/fel det rör sig om.

 

 

PLAN FÖR STEG:

1. Kontrollera dina artiklar

√ Har returperioden på 14 dagar efter mottagandet inte löpt ut

√ Finns den gula returetiketten (för ytterkläder och byxor) och alla prislappar kvar?

√ Är varan oanvänd och därmed inte smutsig, skadad eller skrynklig?

 

2. Skicka in din retur online  

Ange ditt eget postnummer och hela ordernumret (inklusive bokstäver) i portalen där du kan starta returen. Du kan välja att köpa en DPD-fraktetikett via portalen. Om du väljer detta alternativ skriver du ut fraktsedeln. Du kan ladda ner den direkt och den kommer också att skickas till dig via e-post (kontrollera din e-postadress och eventuell skräppost). 

Du kan också välja en annan transportör utanför portalen. Vi råder dig alltid att skicka paketet försäkrat. DPD-etiketten via portalen försäkrar ditt paket upp till 500 euro.

 

3. Packa din retur


√ Vik ihop varorna prydligt och stäng alla blixtlås och knappar. På grund av de tekniska materialen är det viktigt att inte orsaka allvarliga veck och skrynklor, eftersom dessa kan skada produkten. Packa sedan tillbaka varorna i originalförpackningen och lägg dem i fraktpåsen eller -lådan. En annan väska eller låda går också bra, så länge den är robust så att den kommer fram oskadad

√ Om du har varor från flera beställningar som du vill returnera, kan du helt enkelt returnera dem i ett paket

√ Lägg den bifogade följesedeln/orderbekräftelsen (eller en kopia) i paketet

√ Klistra DPD:s fraktetikett på paketet.


Om du har valt att skicka via en annan transportör, vänligen skriv returadressen på paketet:

Skistore Swing

De Opslach 3

8448 GV Heerenveen

Nederländerna

 

4. Frakt

Lämna in din retur på ett DPD-paketutlämningsställe eller hos en transportör som du väljer. 

Returnering av (en del av) din beställning sker på egen risk. Spara leveransbeviset tills vi har tagit emot och behandlat ditt paket.

Vänligen notera! Efter att du har registrerat din retur online har du 14 dagar på dig att returnera ditt paket till posttjänsten. Om du returnerar paketet efter dessa 14 dagar kommer vi tyvärr inte längre att kunna behandla din retur.

 

5. Återbetalning

Du kommer att få en bekräftelse via e-post när din retur har tagits emot och behandlats. 

Detta sker vanligtvis inom några dagar efter att din order har levererats till oss. Pengarna återbetalas sedan till det konto du betalat med inom en vecka efter bekräftelsen (oftast längre tid för kreditkortsbetalningar). Om du har valt att betala i efterhand kommer detta att justeras på din Klarna-faktura. 

Vänligen notera! Om du returnerar en del av din order återbetalar vi endast beloppet för de returnerade varorna och inte andra kostnader som t.ex. fraktkostnader.